View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
marius Marius

Joined: 29 Oct 2003 Posts: 4654 Location: :-)
|
Posted: Fri Nov 05, 2004 10:09 pm Post subject: Petrol mai ieftin? |
|
|
Quote: | Rom?nia, Croaţia şi Serbia au semnat astăzi un acord privind construirea oleoductului Constanţa-Trieste. [PG EL] Conducta va alimenta direct Germania, Austria şi alte state europene. |
astept ca la acest subiect sa ne raspunda airman care este in domeniu...
Cu ce ne va avantaja? |
|
Back to top |
|
 |
Reclama
|
Posted: Post subject: Acorda-ne putina atentie |
|
|
|
|
Back to top |
|
 |
Catalin Manelist Inrait

Joined: 12 May 2003 Posts: 912 Location: UVT-Timisoara/Tg-Jiu
|
Posted: Fri Nov 05, 2004 11:27 pm Post subject: |
|
|
petrolul se ieftineste .... benzina la benzinariile private se scumpeste ...  _________________ Bine a zis , cine a zis , cand a zis si ce a zis ! |
|
Back to top |
|
 |
Airman04061969 Big Diamond

Joined: 29 Sep 2004 Posts: 2396 Location: Addison (Texas)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 9:55 am Post subject: |
|
|
Marius,
Construirea unui oleoduct va ieftini costul petrolului caspic dar lucru acesta il vor resimti, foarte probabil, doar rafinariile vestice, poate Petromidia. Cu toate acestea, marjele de profit ale rafinariilor sunt, in general, mici asa ca don't hold your breath asteptand ca produsele petroliere sa-si scada pretul foarte mult. Pe de alta parte, rafinariile care se respecta, isi fac contracte de aprovizionare pe sase luni inainte astfel incat efectele actualei ieftiniri (daca se continua trendul, ceea ce ma indoiesc !) se vor simti abia in luna martie 2005.
Cat priveste benzina la benzinariile private, am o intrebare: pai ce mai exista benzinarii de stat, acum ca OMV a preluat Petrom ?
OMV-ul nu este deloc multumit cu modul in care se opereaza in rafinariile romanesti. Trebuie spus ca, in structura pretului de cost al benzinei, 60 % sunt accizele, 20 % costul titeiului, circa 10 % cheltuielile de rafinare si transport, restul fiind profitul. Aceasta este structura normala in Vest ! In Romania, costurile de rafinare depasesc 15 %, anuland sau chiar negativand marja de profit. Ca o ciudatenie, OMV importa benzina din Austria pe care o vinde in profit la 27,000 ROL iar pretul la benzinariile Petromului ar trebui sa fie 36,000 ROL ca sa poata respecta structura de mai sus. Cred ca se vor petrece schimbari majore in Petrom, mai ales ca, la ora actuala. 75 % din profitul Petrom este realizat din activitatile de extractie si 10 % din activitati conexe petrolului (case de vacanta, hoteluri !!!).
Oricum, om trai si om vedea ! _________________ Bogdan Voicu
("Good judgement comes from experience but experience comes from a lot of (previous) bad judgements"). |
|
Back to top |
|
 |
marius Marius

Joined: 29 Oct 2003 Posts: 4654 Location: :-)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 11:27 am Post subject: |
|
|
Din moment ce Ro au semnat contractul....., inclin sa cred ca la mijloc exista avantaje... |
|
Back to top |
|
 |
Airman04061969 Big Diamond

Joined: 29 Sep 2004 Posts: 2396 Location: Addison (Texas)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 12:19 pm Post subject: |
|
|
Bineinteles ca exista avantaje, fiecare tona de petrol care tranziteaza conducta aduce un beneficiu statului roman precum si companiei care opereaza conducta. Beneficii mai mari sunt insa pentru cei care fac trading de petrol, in sensul ca pot vinde petrolul la acelasi pret cu costuri mai mici. _________________ Bogdan Voicu
("Good judgement comes from experience but experience comes from a lot of (previous) bad judgements"). |
|
Back to top |
|
 |
marius Marius

Joined: 29 Oct 2003 Posts: 4654 Location: :-)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 1:08 pm Post subject: |
|
|
Trading de petrol cu petrolul care va tranzita tara noastra?
Costuri mai mici....te referi la costurile transportului? |
|
Back to top |
|
 |
Airman04061969 Big Diamond

Joined: 29 Sep 2004 Posts: 2396 Location: Addison (Texas)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 1:22 pm Post subject: |
|
|
Da, care-i problema ! Intr-o lume globalizata, poti cumpara pe bursa de la Londra titei din Marea Caspica pe care sa-l livrezi la Trieste in Italia sau chiar mai departe, via conducta transalpina, in Franta sau Marea Britanie.
Si da, la costurile de transport ma refer ! _________________ Bogdan Voicu
("Good judgement comes from experience but experience comes from a lot of (previous) bad judgements"). |
|
Back to top |
|
 |
marius Marius

Joined: 29 Oct 2003 Posts: 4654 Location: :-)
|
Posted: Sat Nov 06, 2004 4:43 pm Post subject: |
|
|
Faptul ca conducta va trece prin tara noastra, ne da posibilitatea sa participam cu ...investitii?
Toate tarile prin care trece conducta vor putea beneficia de petrolul cumparat primind livrarea prin via conducta? |
|
Back to top |
|
 |
Airman04061969 Big Diamond

Joined: 29 Sep 2004 Posts: 2396 Location: Addison (Texas)
|
Posted: Sun Nov 07, 2004 8:50 am Post subject: |
|
|
Toate tarile pe teritoriul carora trece conducta primesc o taxa de redeventa (un fel de taxa pentru acces) dar nu primesc nimic din titeiul care se transporta prin conducta respectiva (afara de cazul in care cumparatorul titeiului are capacitatile de rafinare in tara respectiva). Posibilitatea investitiilor exista, cu conditia ca proprietarul conductei sa vrea sa imparta actiunile ! Daca nu, atunci nu ! De asemenea, operatorul capacitatii de transport (in care intra statiile de pompare, de incalzire, conducta in sine, etc. care poate sa nu fie si proprietarul ei) poate decide sa subcontracteze anumite servicii (cele legate de intretinerea echipamentelor, poate fi un bun exemplu) caz in care tara prin care trece conducta poate beneficia prin furnizarea fortei de munca si a echipamentelor necesare intretinerii.
Sumarizand, constructia unui oleoduct este un caz tipic win-win pentru toti participantzii. Castigul individual al fiecarui participant poate fi insa diferit. _________________ Bogdan Voicu
("Good judgement comes from experience but experience comes from a lot of (previous) bad judgements"). |
|
Back to top |
|
 |
|