alinneacsu Guest
|
Posted: Sun Sep 05, 2004 2:28 pm Post subject: Formula 1 |
|
|
Formula 1 de pus pe birou; cartea sezonului 2004; aproximativ 180 de pagini; fiecare cursa tratata separat si multe altele.
mai multe detalii + exemplu: http://carteaF1.go.ro
salut!
am venit la voi sa fac cunoscuta aceasta carte si sper ca va voi convinge ca merita cumparata. pentru asta o sa va arat un exemplu concret chiar aici pe acest topic, si anume voi "face" etapa care urmeaza: Monza, Italia; prezentarea cursei, calificarile, cursa propriu-zisa. astept orice intrebare/sugestie. multumesc!
5 septembrie
Urmeaza Monza
Dupa o cursa legendara (Spa) urmeaza o cursa care inseamna si mai multa istorie, care inseamna Formula 1 si Ferrari; urmeaza cursa in care familia Ferrari se va intregi. Daca ar fi sa ne luam dupa ce s-a intamplat la Spa ar trebui sa credem ca si aici vom avea spectacol mai ales ca mai avem batalii care conteaza in clasamentul final al acestui sezon - Renault contra BAR, Williams contra McLaren, dar si din cauza ca de-acum, cei care nu mai au nimic de catigat/pierdut in acest sezon, se gandesc la urmatorul testand noi si noi solutii.
Schumi are si aici un cont in care are trecute 4 victorii, insa putem spune linistiti ca in ultimii doi ani numai el a castigat aici (in 2002 i-a dat victoria lui Barrichello, iar in acest an situatia e cam aceeasi si e posibil ca din nou Rubens sa treaca primul).
Castigatorii anteriori:
2003 Michael Schumacher Ferrari F2003-GA
2002 Rubens Barichello Ferrari F2002
2001 Juan Pablo Montoya WilliamsF1 BMW FW23
2000 Michael Schumacher Ferrari F1-2000
1999 Heinz-Harald Frentzen Jordan-Mugen Honda 199
1998 Michael Schumacher Ferrari F300
1997 David Coulthard McLaren-Mercedes MP4-12
1996 Michael Schumacher Ferrari F310
1995 Johnny Herbert Benetton-Renault B195
1994 Damon Hill Williams-Renault FW16
1993 Damon Hill Williams-Renault FW15
1992 Ayrton Senna McLaren-Honda MP4-7A
1991 Nigel Mansell Williams-Renault FW14
________________________
Anii 2001 si 2002 sunt complet diferiti caci daca in 2001 Williams facea legea cu pole si cursa castigata de Montoya, iar Ferrari-istii doar locurile 2 si 4, in 2002 a venit randul masinilor rosii sa domine. Totusi, din topurile 6 ale acestor ani pare ca pneurile Michelin nu sunt chiar de lepadat pe acest circuit.
Rezultatele din 2001 si 2002 de la Monza (top 6):
2001
Grila:
1. MONTOYA 1'22"216
2. BARRICHELLO 1'22"528
3. M.SCHUMACHER 1'22"624
4. R.SCHUMACHER 1'22"841
5. TRULLI 1'23"126
6. COULTHARD 1'23"148
Cursa:
1. JP. Montoya 1h16:58.49
2. R. Barrichello +05.17
3. R. Schumacher +17.34
4. M. Schumacher +24.99
5. P. de la Rosa +1:14.98
6. J. Villeneuve +1:22.48
2002
Grila:
1. MONTOYA 1'20"264
2. M.SCHUMACHER 1'20"521
3. R.SCHUMACHER 1'20"542
4. BARRICHELLO 1'20"706
5. IRVINE 1'21"606
6. RAIKKONEN 1'21"712
Cursa:
1. R. Barrichello 1h16:19.98
2. M. Schumacher +00.26
3. E. Irvine +52.58
4. J. Trulli +58.22
5. J. Button +1:07.77
6. O. Panis +1:08.49
________________________
In urma cu un an, in 2003, situatia s-a schimbat din nou, insa nu in comparatie cu 2002, ci in comparatie cu etapele anteriore Monzei in acel sezon. Michelin erau in varful de forma, iar Schumi si compania nu gaseau nici o solutie. Varful celor de la Michelin a fost insa retezat (odata cu Monza) de FIA, care a schimbat regulamentul in privinta pneurilor chiar cand Schumi avea 72 de punte, Montoya 71, iar Kimi 70. Dupa ce in Ungaria Schumi luase un tur de pista de la Alonso, la cursa urmatoare, dupa schimbarea regulamentului, Michael castiga cursa de la Monza si ia o optiune serioasa in castigarea campionatului. Au existat lupte frumoase intre Schumi si Montoya, mai ales in prima parte a cursei, iar McLaren nu se descurca foarte bine - de altfel, in ultimii ani, McLaren nu s-a descurcat deloc bine pe aceata pista. Toti pilotii (in afara de Fisico, locul 10) au facut cursa cu o strategie pe doua opriri la boxe.
Grila:
1. M Schumacher 1:20:963
2. Montoya 1:21:014
3. Barrichello 1:21:242
4. Raikkonen 1:21:466
5. Gene 1:21:834
6. Trulli 1:21:944
7. Button 1:22:301
8. Coulthard 1:22:471
9. Panis 1:22:488
10. Villeneuve 1:22:717
11. Webber 1:22:754
12. Da Matta 1:22:914
13. Fisichella 1:22:992
14. Frentzen 1:23:216
15. Wilson 1:23:484
16. Heidfeld 1:23:803
17. Verstappen 1:25:078
18. Baumgartner 1:25:881
19. Kiesa 1:26:778
20. Alonso 1:40:405
--------------------------------------------------------------------------------
Highlights:
- ?nainte de aceasta cursa F.I.A. modifica regulamentul ?n privinta pneurilor: ele vor trebui sa aiba aceeasi latime si ?nainte si dupa cursa
- Ralf Schumacher nu participa la cursa; el trebuie sa se refaca dupa accidentul suferit ?n acesta saptam?na; ?n locul sau alearga pilotul de teste al Williams-BMW, Mark Gene
- ?n calificari Alonso pierde spatele si ?si compromite timpul
- lupta foarte frumosa ?n primul tur ?ntre Schumi si Montoya; c?stiga neamtul
- la Start Fernando Alonso loveste din spate un alt monopost; tot Alonso are probleme si ?n timpul cursei cu scurtcircuitari de sicane, las?nd debriuri pe pista.
--------------------------------------------------------------------------------
Final:
1. M Schumacher 2 pit-stops
2. Montoya 2 pit-stops
3. Barrichello 2 pit-stops
4. Raikkonen 2 pit-stops
5. Gene 2 pit-stops
6. Villeneuve 2 pit-stops
7. Webber 2 pit-stops
8. Alonso 2 pit-stops
9. Heidfeld 2 pit-stops
10. Fisichella 1 pit-stop
11. Baumgartner 2 pit-stops
12. Kiesa 2 pit-stops
13.Frentzen 2 pit-stop
Descrierea circuitului
Construit in anul 1922 de 3.500 de oameni in 100 de zile, faimosul circuit italian apare, de-a lungul timpului, in calendarul Formulei 1 mai des decat orice alt eveniment, singurul an in care lipseste fiind anul 1980. De atunci si pana acum Monza a suferit mai multe schimbari, insa layout-ul initial se poate vedea si astazi, iar aici tot timpul a fost vorba de pura viteza.
I se spune "la Pista Magica" si miile de spectatori (in majoritate tifosi) au ochi numai pentru masinile rosii. Curse memorabile au avut loc la Monza - in anul 1988, la numai cateva saptamani dupa moartea lui Enzo Ferrari, a avut loc cursa de Formula 1; in acel an McLaren a castigat toate cursele in afara de Monza; cand ramasesera numai cateva tururi din cursa si dupa ce dominase autoritar, Ayrton Senna a estimat gresit in timp de depasea cu un tur o masina Williams (Jean-Louis Schlesser) si a ajuns in decor, iar echipa Ferrari a facut un 1-2 memorabil prin Gerhard Berger, respectiv Michele Alboreto (Enzo Ferrari ii ajutase de sus). Fiind un templu al vitezei au avut loc si multe accindente soldate cu unul sau mai multi morti: in 1928 mor 27 de spectatori, dar si Emilio Materassi cand acesta loveste in partea opusa a boxelor; in 1961 mor 13 spectatori si pilotul german Wolfgang von Trips dupa ce acesta se loveste cu Jim Clark si intra in "tribuna"; in anul 1955 Alberto Ascari a murit (nimeni nu stiu cum) la volanul Ferrari-ului sau in timpul unui test, in virajul care acum ii poarte numele; in 1970 Jochen Rindt (in pozitia de a deveni Campion Mondial in acel sezon) a murit dupa ce Lotus-ul sau a lovit in Parabolica - defectiune la sistemul de franare; in 1978 moare in primul viraj Ronnie Peterson - Indianapolis este singura cursa care are mai multe evenimente neplacute.
Tururi: 53
Distanta unui tur: 5.793km
Cursa: 53 tururi - 306.720km
Pit stop posibil: 1 Pit: tururile 27-33
2 Pit-uri: tururile 17-22, 33-41
3 Pit-uri: tururile 11-16, 26-29, 42-46
Recordul circuitului: M. Schumacher 1:21.832
Depasirile sunt posibile aproape in fiecare viraj (in afara de Curva Grande), insa virajele rapide care preced locurile de depasire fac ca masinile sa nu se poata urmari indeaproape, cauza fiind aerodinamica actuala.
Natura de super-viteza a circuitului a mai fost "lustruita" de-a lungul anilor, insa Monza ramane cel mai rapid circuit din calendarul Formulei 1 cu viteze care ajung la 350 km/h chiar daca lungile linii drepte au fost intrerupte de sicane. Cea mai recenta schimbare a avut loc in anul 1999 cand prima sicana (Rettifilio) a fost ingustata pentru a micsora si mai mult viteza prin urmatorul viraj: cel mai rapid viraj al circuitulul, Curva Grande, prin care se trece cu aproximativ 300 km/h. Prima sicana, Rettifilio, este si cel mai lent viraj - aproximativ 65 km/h.
Echipele testeaza mult pe acest circuit si chiar daca Ferrari par de necontestat, fiind pe teren propiu, si ceilalti isi gasesc redepe setarile cele mai bune. Oricum, in acest sezon cei de la Ferrari par de necontestat pe orice circuit, dar prin prisma rezultatului de la Spa parca ne mai putem agata de cei de la McLaren, chiar si Williams care desi au abandonat cu ambele masini s-au descurcat mult mai bine (Pizzonia este cel care-l va inlocui si de data aceasta pe Ralf); BAR sunt si ei in carti, caci puternicul motor Honda se potriveste de minune cu "puternicul" Monza; nici de Renault nu trebuie sa uitam (Alonso a terminat pe locul 8 anul trecut desi a plecat ultimul si mai si avut o multime de probleme pe parcursul cursei) chiar daca nu exceleaza tocmai la capitolul putere.
Mai sunt doar patru curse din acest sezon si chiar daca stim Campionii Mondiali, acum se pun bazele masinilor sezonului 2005.
Orarul cursei:
Vineri 10 septembrie
12.00-13.00 Antrenamente libere 1
15.00-16.00 Antrenamente libere 2
Sambata 11 septembrie
10.00-10.45 Antrenamente libere 1
11.15-12.00 Antrenamente libere 2
14.00 Precalificari
15.00 Calificari
Duminica 12 septembrie
15.00 Cursa |
|